Recent Posts

Oct 6, 2009

Bättre än inget!

Är det okey att jag vara jobbar fyra timmar om dagen?

Jag få sovmorgon nja?  inte riktigt...barnen ska skjutsa till skolan.
Äter jag framför tv:n?   Nej...  aldrig när man ska äta.
Läsa tidning? hinner inte måste duscha och förbereda  kvällens middag.
Cyklar du till jobbet?     Nej....det finns inga cykel banor till och från min arbetsplats.. 
Träna du?     väger inte mer än 57 kg och har längden på 158 ( Taichi 49 ) gör jag..
Du är pigg?       Ganska pigg.
Varför vill du jobba fyra timmar? Verksamheten behöver inte mer än fyra timmars arbetare-
Vill du jobba mer?  Nja...nöjd som det är just nu....kanske när jag bli lite äldre *smile*               
Å andra sida vill jag ägna mycket tid med mina små diamanter nu.

Det finns ett ordspråk " Om du vill att dina barn ska lyckas, ägna dubbelt så mycket tid åt dem     som du hade tänkt och hälften så mycket pengar"

  Man ska inte jobba mycket när barnen är små...det är  speciell tid  nu att få vara med dem när dem är små.  Jag vill lära och känna mina barn så djupt så möjligt.

Så det bättre än inget...Ja!  

    No comments: